Під час роботи круглого столу «Перспективні туристичні напрямки та практичні аспекти їх розвитку у м. Дніпро» який відбувся 9 лютого в Агентстві розвитку Дніпра, представники туристичного бізнесу обговорили основні інструменти розвитку туризму. Одним з таких інструментів є туристичний бренд міста та послідовна маркетингова стратегія його впровадження.

Сьогодні в Україні міста все більше користуються цим інструментом для залучення туристичних та інвестиційних потоків. Одним з вдалих прикладів реалізації туристичного брендингу є Одеса, досвідом якої з учасниками круглого столу поділився один з його авторів Іван Воїн – чіф-дизайнер асоціації «Туризм Одеси».

Він розповів про тернистий шлях розробки бренду, його обговорення громадою,  затвердження, та, врешті решт, прийняття його містом. Важлива роль у цьому процесі належала громаді міста, бо саме містяни є носіями бренду та своєрідними його амбасадорами. Що цікаво, невдала спроба візуального вирішення бренду згуртувала громаду та спонукала до обговорення, координації, та спільних дій у вирішенні цієї проблеми. Результатом цього став новий туристичний бренд Одеси з яскравим візуальним символом – логотипом-якорем який будучи максимально простим та зрозумілим отримав схвалення містян. Однак, Іван Воїн зазначив, що це був лише початок роботи. Основна частина роботи зосередилася на просуванні бренду у маси – проведення рекламних кампаній, брендингових акіцій. Успіх яких, був би неможливий без підтримки міської громади. В результаті, Одеса отримала яскравий туристичний бренд – потужний іміджевий інструмент який дозволив привернути увагу до міста, виділити його з поміж інших міст та залучити додатковий потік туристів та інвестицій у місто. Не менш важливим досягненням стало згуртування та об’єднання громади міста навколо спільної ідеї.

Після яскравої та емоційної презентації Івана Воїна, учасники круглого столу почали цікавитися ситуацією з логотипом та брендом Дніпра. З цих питань стало зрозуміло, що більшість не знає який саме логотип нашого міста є офіційно затвердженим. Інші обурювалися тим, що нічого не чули про затвердження логотипу.

Вніс ясність у ці питання Ярослав Ярошенко – керівник напрямку ребрендінгу та іміджу Агентства розвитку Дніпра, який продемонстрував декілька версій логотипів нашого міста різних років. Що цікаво, дніпряни так і не змогли визначитися який саме з логотипів є офіційно прийнятим міською радою. Після того, як їм було продемонстровано затверджений у 2013 р. логотип у його бік нахлинув шквал критики: «незрозумілий», «катафонія» – так характеризували затверджений логотип міста ті, хто повинен його найактивніше використовувати і бути адвокатом та амбасадором бренду міста – представники туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, які були присутні на круглому столі.

Ярослав Ярошенко розповів, що створенню цього логотипу передувала ґрунтовна робота виконана у рамках проекту МЕРМ (міський економічний розвиток міст України) за фінансування Федерації Канадських муніципалітетів, результатом якої стала маркетингово-інвестиційна стратегія міста Дніпро. На жаль, повністю втілити її у життя не вдалося. Причиною цьому, на думку Ярослава Ярошенко, стало те, що презентація маркетингової стратегії, бренду та логотипу відбулась одночасно з загостренням політичної кризи в країні та першими жертвами на Майдані. В результаті цих подій відбулась зміна влади і стратегія не була втілена у життя належним чином.

З 2014 року наше місто зазнало значних змін та трансформацій суспільної свідомості. Дніпро став своєрідним форпостом, який зупинив розповсюдження російської агресії завдяки своїм чисельним військовим, добровольцям та волонтерам. Також значно змінилися економічні умови та кон’юнктура інвестиційного ринку.

Враховуючи все вищезазначене учасники круглого столу дійшли висновку, що на даний момент гостро стоїть питання доопрацювання існуючого логотипу та інвестиційно-маркетингової стратегії бренду міста.

Агентство розвитку Дніпра запрошує всіх активних містян до обговорення концепції ребрендингу нашого міста. Ваша думка важлива для нас!