Після червневої зустрічі на теренах України дніпровська делегація була офіційно запрошена Leitner Group з зустрічним візитом до установ м. Інсбрук (автономна територія Тіроль (Італія, історична територія Австрії) для вивчення досвіду у вирішенні проблеми пересування людських потоків із залученням надсучасних технологій.

Предметом ґрунтовних перемовин є вивчення можливостей та умов запровадження в м. Дніпро канатного метро.

З Mauro Burato - біля головного офісу компанії LEITNER

З Mauro Burato – біля головного офісу компанії LEITNER

Як зазначив директор «Агентства розвитку Дніпра» Володимир Панченко, відповідно до досліджень і генерального плану розвитку міського транспорту в Дніпрі, одним з перевантажених напрямків руху транспорту залишається напрямок «Лівий берег – новий міст». З урахуванням капітального ремонту конструкції мосту і у зв’язку з подальшим розвитком інфраструктури житлових масивів лівого берега, першочерговою є проблема пасажиропотоку через новий міст:

«Агентством розвитку Дніпра» був запропонований проект будівництва канатної дороги (метро), яка мала б вирішити проблему перевантаження цього напрямку. Винесені нами на обговорення інвестиційні пропозиції поєднують концепції створення у нашому місті індустріального парку на Слобожанському проспекті, яким опікується агентство, і будівництво канатного метро. Тож, пріоритетний для міста маршрут, скоріш за все, має вигляд: Центр (район центрального універмагу) – Слобожанський проспект (район надземного пішохідного переходу) – Індустріальний парк, що створюється (район ТЦ «Наша правда») – Лівобережний (проспект Миру).

Канатне метро з гондолами на 10 людин

Досвід Тірольскої автономії мусить стати у нагоді дніпрянам. Адже на сучасному ринку канатних доріг вона є одною з передових запроваджувачів цієї технології. Цьому, по-перше, посприяло те, що традиційно у цей місцевості видобувались корисні руди та мінерали, що відбувалось в умовах гірських склонів та важко доступності для підйому та спуску людей, механізмів та руди. Це призвело до накопичення багатого досвіду у виготовленні транспортних засобів для цих цілей. По-друге, саме в Австрії та Італії розташовані дві лідируючих компанії з виготовлення та експлуатації канатних доріг – Doppelmayr Garaventa та Leitner Group. Перша – це австрійсько-швейцарська компанія, яка виготовляє крісельні підйомники, канатні дороги, гондоли, натяжні верстати для гірськолижних і розважальних парків, системи обробки матеріалів. (на сьогодні випущено понад 14 600 установок у 89 країнах світу). Друга є італійським конгломератом, розташованим у провінції Південний Тіроль, що володіє та управляє кількома компаніями, що займаються виробництвом та технікою і фактично є ще одним лідером по кількості проектів виробником у світі (в останні 20 рокі реалізовані проекти урбаністичних канатних доріг в Берліні, Анкарі, Мехіко, Барселоні, Тбілісі; наразі сучасна система кабельних трамваїв компанії також пов’язує Тунчхун і Нгонг-Пінг в Гонконгу; триває будівництво ліній міського повітряного метро в Гетеборзі (Швеція), Тулузі (Франція)).

Тож, «Агентство розвитку Дніпра» проводило інвестиційні перемовини з обома світовими лідерами, де вирішальну роль мала б не тільки ціна, а і сукупні чинники, включаючи будівельну частину, шефмонтаж та введення в експлуатацію, зовнішнє оформлення станцій, інше.

Гондола пасижироемністю 10 пасажирів

Гондола пасижироемністю 10 пасажирів

«Наразі пропозиції компанії Leitner Group більш відповідні до вимог будівничих норм та адаптації цієї дороги до умов міста Дніпро, – відкриває завісу Володимир Панченко. – Крім того компанією запропоновані дуже вигідні фінансові умови, які можуть значно поліпшити фінансові показники окупності та повернення інвестицій».

 «Для детального пророблення поступових кроків по втіленню ми провели низку зустрічі на підприємстві, – розповідає заступник директора «Агентства розвитку Дніпра» Сергій Соломаха. Ознайомилися з промисловими потужностями компанії, вивчаючи досвід та технології виробництва, культуру та запровадження всіх заходів для забезпечення якості та гарантії безаварійної експлуатації. Розглянули характеристики бізнес-плану та запропоновані гарантії для залучення інвестицій, розробили дорожню карту співпраці. Окрім того на власні очі побачили особливості експлуатації канатної дороги в складних умовах поблизу міста Штерцін, запровадження заходів безпеки, періодичність регламентних та ремонтних робіт – у м. Больцано. Також мали зустріч у міністерстві транспорту Південного Тіролю, під час якої нам була презентована концепція включення канатної дороги до загальнотранспортної мережі, розрахунки ефективності, окупності та впливу запровадження цієї системи на вирішення транспортних проблем міста та регіону».

Гондола пасижироемністю 30 пасажирів

Гондола пасижироемністю 30 пасажирів

Що далі?

Для впровадження проекту канатної дороги, як частини міського електротранспорту, проект необхідно представити на розгляд місцевої ради з метою рішення сесії.

Наразі, за словами Володимира Панченка, мер міста Борис Філатов чекає конкретних економічних розрахунків, які б показували термін окупності та використовували, як метод взаємодії з бізнесом, державно-приватне партнерство, яке вже запропоновано при втіленні проекту переробки сміття в місті Дніпро. До речі, представники компанії Leitner виразили готовність прийняти участь у організації залучення фінансування проекту з урахуванням проведення додаткових робіт (проходження річки Дніпро, облаштування станцій, підготовчих робіт та навіть здачі об’єкту Держкомісії) при отриманні гарантій від міста.

Тож, далі буде.

Ukraine-Turkey business forum

Індустріальний парк у м. Дніпро

Слідкуйте за новинами